«Fuglekongen» av Eva Fretheim

«Fuglekongen» av Eva Fretheim

Utgitt: 2024

Forlag: Tiden

Leseeksemplar

Forlag om boka:

«Da Lars Ove Jansen – på folkemunne kjent som Love – blir funnet død, priser minst en av kvinnene i den lille bygda seg lykkelig. Men etter hvert som politietterforsker Vigdis Malmstrøms team begynner å etterforske saken, går lettelsen raskt over i uro – og panikk. For hva skjedde egentlig den gangen for femten år siden, da Love ble dømt for et bankran uten sikre bevis, og den påståtte makkeren hans forsvant sporløst?
Fuglekongen er et intenst drama om kjærlighet, sjalusi og de vanskelige familieforbindelsene – og om hvor langt vi kan være villige til å gå for å beskytte dem vi elsker.
På sitt elegante, uanstrengte vis skriver Eva Fretheim frem et gripende psykologisk drama, og beviser for alvor hvorfor hun er en forfatter norske krimlesere bør kaste seg over.»

Bok nr 2 i serien om politietterforsker Vigdis Malmstrøm. Med god flyt og nydelig språk forteller Fretheim en historie om kvinner. Kvinner med forskjellige bakgrunn, forskjellige livsgrunnlag, men alle på sin egen måte sterke i sin ensomhet, kjærlighet og omsorg for andre. Flere skjebner som møtes på grunn av en mann. Med god innsikt i menneskets indre, maler forfatterinnen et bilde av helt vanlige personer på en gripende måte. Beskrivelser av natur får meg til å føle varmen, høre fuglene kvitre og vekker ønske om å nyte en rolig sommerdag. Plottet er godt planlagt og framstilt, den fenger fra første side. Boken er veldig spennende, men allikevel har den en indre ro i seg, og den får meg til å senke skuldrene og la meg flyte med historien.

Det er en bok som kan passe både krimlesere og de som til vanlig ikke leser krim. Naturen er helt magisk og får leseopplevelsen til nye høyder. For meg en pur glede og nytelse. Gleder meg til å lese neste bøker. Herlig bok som anbefales på det sterkeste 😄

Terningkast 5+ 🎲

Jeg har fått boken som leseeksemplar fra Tiden Norsk Forlag AS men jeg står fritt i om jeg vil lese boken. Bokomtalen er min personlig mening som jeg ikke får noen form for kompensasjon for.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg