«Liksteinen» av Marit Reiersgård

«Liksteinen» av Marit Reiersgård

Utgitt: 2024

Forlag: Gyldendal

Leseeksemplar

Forlag om boka:

«I en leilighet i Drammen blir en mann funnet død innelåst i en rosemalt kiste fra 1800-tallet. Drapsofferet var en aktiv jeger, og jaktlaget mannen tilhørte, viser seg å ha forbindelser til alvorlig miljøkriminalitet. Etterforskningen avdekker etter hvert en tragisk familiehistorie som strekker seg gjennom generasjoner. Etterforskerne Bitte Røed og Verner Jacobsen skimter snart et sterkt motiv og frykter at flere liv står i fare. Samtidig skaper deres gjensidige tiltrekning skyld og dårlig samvittighet overfor Verners gravide kone. Det hele ender i et iskaldt drama i en liten bygd i Hallingdal.»

Bok nr 4 i serien om politietterforskere Bitte Røed og Verner Jacobsen. Spennende og troverdig om gamle hemmeligheter som kommer fram i lyset. Med god flyt og lett og behagelig språk følger vi med på etterforskningen. Vi blir villedet og lurt flere ganger i løpet av boka. Plottet er veldig interessant og godt gjennomtenkt. Ukjent for meg jegermiljø beskrives på en tiltrekkende måte. Samtidig kan man følge med på privatlivet til Verner og Bitte, som er langt fra rolig og stabilt. Følelsene deres er framstilt på en veldig respektfull og ikke-dømmende måte, og det er et kunstverk når det gjelder utroskap. Det er sårt å lese om deres savn etter hverandre. Bitte blir alltid min favoritt, så real, virkelighetsnær og uhøytidelig at det er en pur glede å følge med på henne. Persongalleriet er veldig godt beskrevet og lett å bli kjent med. Mange triste og tragiske skjebner. Og slutten… vel… les og opplev selv.

Etter 5 års ventetid på den nye boka, blir alle mine forventninger oppfylt. Jeg ble dratt med i historien fra første side. Boken holder god tempo hele veien og skuffer ikke. Jeg har kost meg masse og håper at neste bok er ikke så langt unna. Perfekt påskekrim 🐣☺️

Terningkast 5 🎲

Jeg har fått boken som leseeksemplar fra Gyldendal Norsk Forlag AS men jeg står fritt i om jeg vil lese boken. Bokomtalen er min personlig mening som jeg ikke får noen form for kompensasjon for.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg