«Sorgsankeren» av Heine T. Bakkeid

«Sorgsankeren» av Heine T. Bakkeid

Utgitt: 2024

Forlag: Aschehoug

Leseeksemplar

Forlag om boka:

«Sorgsankeren er Heine Bakkeids femte krimroman i den kritikerroste serien om Thorkild Aske.

Thorkild Aske blir oppsøkt på hybelen sin av en gammel fiende, en mann som allerede har prøvd å drepe ham to ganger. Mannen forteller at han har fått i oppdrag å drepe fire mennesker på under en uke, ellers dør hans kidnappede åtte år gamle nevø. Nå trenger han Askes hjelp til å fullføre jobben.»

Bok nr 5 i serien om journalist Thorkild Aske. For meg absolutt den beste boka i serien. Thorkild havner i en mest uventet selskap og starter kampen mot klokka, kampen for liv og død. Aske ruser seg kraftig gjennom hele jakten, men forblir fokusert på oppgaven. Finner uvanlige løsninger, er utspekulert, skruppelløs og helt rå i den rollen. Saken han er blitt innblandet i henger tett sammen med pedofilisaken fra bok nr 4.

Boken er skrevet med lett språk og ekstremt god flyt. Korte og fulle av handling kapitler slutter ofte med cliffhengere. Det finnes ikke kjedelige momenter, spenning og intensiv handling gjennom hele historien. Persongalleriet er virkelighetsnær og lett å bli kjent med. Atmosfæren er tung, dyster og mørk, jeg følte på mye ubehag og holdt pusten flere ganger. Skulle vært filmatisert – ville vært en skikkelig creepy actionfilm. Jeg var så sikker på gjerningsmannen, 100%! Ha ha, dumme meg 😅

Rå, brutal og grotesk krim som avslutter serien om Thorkild Aske. Umulig å legge fra seg og holder på leserens interesse fra start til slutt. Ordentlig nervepirrende lesestoff. Det skal vist være den siste boka om Aske, men det må være lov å be om (i hvert fall) en til. Anbefaler på det sterkeste 😄

Terningkast 6 🎲

Jeg har fått boken som leseeksemplar fra Aschehoug & Co AS men jeg står fritt i om jeg vil lese boken. Bokomtalen er min personlig mening som jeg ikke får noen form for kompensasjon for.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg